Followers

Blog Archive

Live well or live hell? you choose.

Okay, mula mula aku nak minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki if ada orang terasa tersinggung terperasan or whtsoever lah kan time baca entry aku kali ni. aku rasa cukup cukup lah kan aku tahan and sabar dengan perangai kebudak-budakkan or perangai tak boleh blah korunk tu. fine, aku bukannya nak ckp yang aku ni perfect, aku je yang baik and aku tak pernah buat benda yang sama. aku cuma dah rasa amat and cukup serabut dengan perangai korunk. so, tolong lah ubah demi kesejahteraan sejagat. harap maklum.

hm. orang ckp aku cepat dapat ramai kawan sbb aku friendly and aku ni jenis muka selamba gila bila nk berkenalan. ada jugak orang pernah cakap yg aku ni 'muka tak malu' sbb aku cepat rapat dgn orang lain and cepat perasan yang kawan baru aku tu bestfriend aku. ada juga yang kata aku ni malang sebab orang yang aku sayang sentiasa cepat tinggalkan aku.

Okay peeps, sila celikkan mata , buka dan pasang telinga! :)

- Bagi aku, berkenalan dengan orang baru bukannya satu jenayah dan mendapat ramai kawan baru bukannya sesuatu hal ataupun isu untuk membuatkan seseorang itu malu.

-Ianya tidak menjadi masalah bagi aku walaupun seorang yang bergelar 'kawan' tidak mengaku aku sebagai kawan baik or bestfriends dorunk. tak de hal okay. it is just me who call them as a besties. and you wanna know why? Sebab dorunk tak BACK OFF time aku ada problem. dorunk bagi aku nasihat and sometimes dorunk yang jadi penyebab aku masih sihat dan waras akal fikiran sehingga sekarang.

- Muka tak malu? HM. Dulu dulu mmg aku sedih gila tahap gaban bila ada orang sound aku mcm tu. but guys, WHO CARES? setiap manusia dikurniakan otak serta akal fikiran dan setiap manusia mempunyai kelebihan masing masing kan? maaf kepada orang kurang upaya (OKU), anda mmg istimewa dihati saya :) okay, back to our isu kecil kita, aku agak hairan bila orang sound aku muka tak malu sbb aku berkenalan and kenal lebih ramai orang ataupun homosapien daripada dirinya. adakah ianya pelik? aduhh. tak faham betul aku. bukankah kalau seorang homosapien itu tidak mempunyai kawan ataupun tidak pandai mencari kawan ianya lagi pelik dan memalukan? Sila menggunakan anugerah yang dikurniakan itu untuk berfikir ye rakan rakan sekalian :D

Isu seterusnya - Aku berasa pelik yang amat sangat apabila aku mendengar cerita yang tidak betul faktanya dan tidak mempunyai saksi untuk cerita ataupun khabaran tersebut. kepada mulut mulut murai or mulut dinosaur kat luar sana yang amat suka mereka cerita yang kurang tepat or betul ataupun lebih sinis jika saya katakan fitnah tuu, terima kasih kerana mereka cerita yang amat sensasi buat saya. dan terima kasih juga kerana saya tidak menginginkan semua populariti murahan ataupun simpati daripada pendengar pendengar setia anda. Sila berfikir panjang akan consequences nya terlebih dahulu dan bercakap dihadapan cermin terlebih dahulu sebelum anda mengeluarkan 'rumours' anda itu ye kerana anda tidak tahu dengan siapa yang anda sedang berhadapan. Kerjasama anda amat dihargai, terima kasih.

They left me? - Bab ni aku paling sentisif or dengan perkataan betul ianya adalah sensitif.
Hanya orang yang pernah bersama sama aku pada ketika aku gembira sedih, aku jatuh dan bangun sahaja akan memahami situasi yang aku hadapi. dugaan yang diberikan amat sukar tapi ianya membuatkan aku lebih tabah dan kuat menghadapi cabaran dan semua masalah yang mendatang dalam hidup aku ni. Terima kasih kepada anda anda sekalian keran membuatkan hidup aku terseksa buat seketika dan terima kasih juga juga kerana anda telah membuatkan saya lebih tabah. Nobody's perfect aite? our mommentos when we're together will remains as memories in my life. i wont frget ya. in this case, i just have and must look at the positive side. maybe there's someone better thtn me out there for them kan. who am i to stop'em and to keep'em with me thw whole life anyway? 12oct 2010 dan bulan mac 2009. tarikh yang aku takkan lupakan smpai bila bila. terima kasih untuk segala galanya. and yeah, once i said tht i love you, it'll remains there and i really really meant it.

Friendship. aku paling sayang persahabatan aku lebih daripada segala galanya aku ada dalam dunia ni. aku paling benci bila orang betrayed aku berkali kali. kali pertama aku boleh tahan and pretend tht nothing had happens. tapi aku takkan biarkan orang pijak dan jatuhkan aku berkali kali. Saya ulang ye sebelum anda membuat perbuatan yang sedemikian rupa, please think twice. saya tidak mahu kehilangan intan permata hidup saya lagi, terima kasih :)

Get it backstabbers?

nota kaki : saya sudah pun maafkan orang yang mereka cerita bukan bukan, mengutuk dan menabur fitnah terhadap saya. May god bless you'll baby! :)


p/s : tatabahasa dan kosa kata saya tak sehebat guru guru saya. maafkan saya jika ada terkasar bahasa secara langsung ataupun tidak langsung dan maafkan saya jika ada salah penggunaan ayat serta perkataan.








1 comment:

  1. yeayy saya dapat baca entry ni dengan hati yang terbuka tanpa ada butthurt :)

    sorry jika saya ada salah dan silap dengan anda ye.. :) chill okay.. dah tak boley nak hug kau selalu.. sentiasa tabah.. selagi mereka tu manusia selagi tu mereka boleh berkata apa apa yang mereka suka..

    ReplyDelete